Reklamačný poriadok

 

 

 

Predávajúci / prevádzkovateľ e‑shopu
Newcastle Finance s.r.o., IČO: 54635381, DIČ: 2121789450
Sídlo: Námestie SNP 16/16, 974 01 Banská Bystrica
E‑mail: info@chipy.sk, tel.: +421 940 972 721

 

 

Účel dokumentu
Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti predávajúceho a spotrebiteľa pri uplatnení zodpovednosti za vady tovaru a služieb nakúpených na www.chipy.sk. Je vypracovaný v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.


1. Vymedzenie pojmov

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Predávajúci je Newcastle Finance s.r.o. ako prevádzkovateľ e‑shopu www.chipy.sk.
Tovar je akýkoľvek výrobok ponúkaný na predaj v e‑shope.
Vada je rozpor s kúpnou zmluvou, najmä nefunkčnosť, neúplnosť, poškodenie alebo vlastnosť tovaru, ktorá bráni jeho obvyklému používaniu.


2. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie

  • Reklamáciu môže spotrebiteľ uplatniť e‑mailom na info@chipy.sk, poštou na Newcastle Finance s.r.o., Námestie SNP 16/16, 974 01 Banská Bystrica, alebo osobne po dohode.

  • Pri uplatnení reklamácie uveďte: meno a priezvisko, kontaktné údaje, číslo objednávky/faktúry, označenie reklamovaného tovaru, popis vady, preferovaný spôsob vybavenia reklamácie.

  • Ak je reklamácia uplatnená prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci spotrebiteľovi bezodkladne zašle potvrdenie o uplatnení reklamácie.

  • Reklamovaný tovar zasielajte až po obdržaní inštrukcií k doprave. Ak tovar zasielate bez pokynov predávajúceho, použite vhodné balenie tak, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu.


3. Priebeh a lehoty vybavenia reklamácie

  • Predávajúci o spôsobe vybavenia reklamácie rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní; do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady.

  • Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Ak predávajúci prevezme predmet reklamácie neskôr ako v deň uplatnenia, 30‑dňová lehota plynie odo dňa prevzatia.

  • Po vybavení reklamácie predávajúci spotrebiteľovi vydá písomný doklad o spôsobe a dátume vybavenia.

  • Predávajúci vedie evidenciu reklamácií (dátum uplatnenia, spôsob a dátum vybavenia, číslo dokladu).


4. Záručné doby a zodpovednosť za vady

  • Na nový tovar sa vzťahuje zákonná zodpovednosť za vady, ktorá sa prejaví do 24 mesiacov od dodania.

  • Pri použitom tovare je možné dohodnúť kratšiu záručnú dobu, nie však kratšiu ako 12 mesiacov; táto informácia je vždy uvedená pri konkrétnom produkte.

  • Po výmenení tovaru za nový plynie záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru. Počas doby od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia záručná doba neplynie.

  • Predávajúci zodpovedá len za vady, ktoré mal tovar pri dodaní alebo ktoré sa v záručnej dobe prejavili; nezodpovedá za vady spôsobené mechanickým poškodením, nesprávnym používaním, neodborným zásahom, alebo zanedbaním údržby.


5. Práva spotrebiteľa pri vadnom plnení

V závislosti od povahy vady má spotrebiteľ právo najmä na:

  • bezplatnú, riadnu a včasnú opravu,

  • výmenu tovaru alebo súčiastky, ak je to vzhľadom na vadu primerané,

  • primeranú zľavu z ceny, ak nie je možné tovar opraviť ani vymeniť,

  • odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny, ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu, opätovný výskyt vady po oprave, alebo väčší počet vád.


6. Špecifiká digitálneho obsahu a tovaru s digitálnymi prvkami

  • Ak tovar vyžaduje aktualizácie, predávajúci ich spotrebiteľovi primerane poskytne a informuje o potrebe ich inštalácie.

  • Ak spotrebiteľ neaplikuje primerané aktualizácie, predávajúci nezodpovedá za vadu spôsobenú ich chýbaním, ak bol spotrebiteľ včas informovaný a neboli poskytnuté nesprávne inštrukcie.


7. Náklady na dopravu a spôsob vybavenia

  • Pri oprávnenej reklamácii znáša náklady na dopravu a vybavenie reklamácie predávajúci; spotrebiteľ má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.

  • Pri neoprávnenej reklamácii môže byť tovar zaslaný späť na náklady spotrebiteľa; predávajúci spotrebiteľa vopred informuje o zisteniach a možnostiach ďalšieho postupu.


8. Mimosúdne riešenie sporov (ARS)

  • Spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS) v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z., ak predávajúci jeho žiadosti o nápravu nevyhovie alebo na ňu neodpovie do 30 dní.

  • Príslušným subjektom ARS je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Ústredný inšpektorát, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava; www.soi.sk; e‑mail: podnety@soi.sk.

  • ARS je pre spotrebiteľa bezplatné alebo s poplatkom najviac 5 EUR podľa pravidiel konkrétneho subjektu. Návrh na ARS nie je prípustný, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje 20 EUR.

  • Platforma EÚ pre online riešenie sporov (ODR/RSO) bola 20. 7. 2025 ukončená; spotrebitelia môžu využiť vnútroštátne subjekty ARS podľa predchádzajúcich bodov.


9. Záverečné ustanovenia

  • Tento reklamačný poriadok je verejne dostupný na www.chipy.sk a v závere stránky je uvedený kontakt pre reklamácie.

  • Predávajúci si vyhradzuje právo meniť tento dokument v súlade s právnymi predpismi; zmeny nadobúdajú účinnosť zverejnením na webovej stránke.

  • Účinnosť dokumentu: od 12. augusta 2025.